Algemene Voorwaarden
Versie: maart 2025
Algemene verkoop-, leverings- en betalingsvoorwaarden van:
Topvintage.nl B.V.
Wiebachstraat 9
6466 NG Kerkrade
Nederland
KvK Maastricht nr. 57599238
BTW nr. NL8526.52.197B01
E-mailadres: klantenservice@topvintage.nl
- Artikel 1. Definities
- Artikel 2. Toepasselijkheid
- Artikel 3. Overeenkomsten
- Artikel 4. Prijzen
- Artikel 5. Betalingen
- Artikel 6. Levering
- Artikel 7. Eigendomsvoorbehoud
- Artikel 8. Retourneren van artikelen
- Artikel 9. Klachten
- Artikel 10. Annulering van uw bestelling
- Artikel 11. Herroepen
- Artikel 12. Bestellingen /communicatie
- Artikel 13. Overmacht
- Artikel 14. Privacybeleid
- Artikel 15. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Vragen, klachten en opmerkingen
Artikel 1. Definities
1.1 Topvintage.nl B.V. (“Topvintage”) is een online boutique met een uitgebreide damescollectie die bestaat uit kleding, schoenen, accessoires, beauty & gifts en ondermode. Daarnaast beschikt Topvintage over een fysieke winkel en een outlet aan de Wiebachstraat 9 in Kerkrade. Meer informatie over Topvintage en de actuele openingstijden van onze winkels zijn te vinden op de website.
1.2 Deze algemene voorwaarden (hierna: Voorwaarden), behorende bij de internetactiviteiten van Topvintage, zijn in lijn met de in samenwerking met de Consumentenbond opgestelde Algemene Voorwaarden Thuiswinkel.
Artikel 2. Toepasselijkheid
2.1 Op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten gesloten met gebruikmaking van de website www.Topvintage.nl, zijn bij uitsluiting van eventuele andere algemene voorwaarden deze Voorwaarden van toepassing.
2.2 Het accepteren van een aanbieding dan wel het doen van een bestelling geschiedt onder aanvaarding van de toepasselijkheid van deze Voorwaarden.
2.3 Van het in deze Voorwaarden bepaalde kan slechts schriftelijk worden afgeweken. Indien van een onderdeel van deze Voorwaarden wordt afgeweken, blijven de overige bepalingen onverkort van kracht.
Artikel 3. Overeenkomsten
Een overeenkomst komt tot stand na aanvaarding door de klant van het aanbod op onze website. Topvintage is gerechtigd bestellingen te weigeren dan wel aanvullende informatie op te vragen. Indien een bestelling niet wordt geaccepteerd, wordt dit onder vermelding van de reden aan de klant medegedeeld.
Artikel 4. Prijzen
4.1 De bij de artikelen genoemde prijzen zijn voor bestellingen binnen Nederland en binnen de Europese Unie inclusief BTW. Voor bestellingen buiten de Europese Unie wordt geen BTW in rekening gebracht maar geldt een toeslag waardoor desondanks de bij de artikelen genoemde prijzen van toepassing zijn. Voor bestellingen buiten de Europese Unie kunnen extra invoerrechten, douanekosten en belastingen worden geheven. Deze kosten zijn voor rekening van de klant en worden niet door Topvintage vergoed.
4.2 Verzendkosten zijn
(tenzij anders vermeld) niet bij de genoemde prijzen inbegrepen. Vóór het
sluiten van de overeenkomst wordt de totaalprijs incl. verzendkosten via onze
website gecommuniceerd. Naar gelang de waarde van het pakket wordt
deze aangetekend en/of verzekerd verzonden en is eventueel een
handtekening vereist bij ontvangst.
Het complete overzicht van bezorgkosten wereldwijd vind je
via deze link: /nl/verzending
4.3 Topvintage kan niet gehouden worden aan prijsvermeldingen die evident onjuist zijn, bijvoorbeeld als gevolg van kennelijke invoer-, zet- of drukfouten. Aan onrechtmatige prijsinformatie kunnen geen rechten worden ontleend.
4.4 Kortingscodes en promoties zijn niet cumuleerbaar, tenzij anders vermeld. Kortingen worden niet met terugwerkende kracht toegepast op reeds geplaatste bestellingen. De actuele actievoorwaarden per promotie of kortingscode zijn te vinden op: /nl/actievoorwaarden.
Artikel 5. Betalingen
5.1 Betaling kan geschieden op (een van) de wijze(n) zoals aangegeven tijdens het bestelproces. Aan de bestelling van een klant kunnen nadere (betalings-/bestel)voorwaarden worden gesteld. Na het plaatsen van een bestelling ontvangt de klant direct een bevestiging per e-mail met daarin de totale kosten, inclusief verzendkosten, vermeld. Betaling is mogelijk via:
- a) iDEAL: Beschikbaar in Nederland. Als u gebruik maakt van internetbankieren ABN AMRO, Fortis, ING, Rabobank of SNS Bank dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent. Een elektronische betaling via Internet is te vergelijken met een PIN-betaling in een winkel. Voor meer informatie over het gebruik van iDEAL op onze website, klik op: iDEAL.
- b) Afterpay/Riverty: Beschikbaar in Nederland, België, Duitsland. Betaal gemakkelijk achteraf met Riverty (+ € 0,95) bij bestellingen tot €450. U kunt uw bestelling meteen afronden zonder uw creditcardgegevens of wachtwoord in te vullen. Daarnaast mag u uw aangekochte items eerst passen en daarna pas betalen. U betaalt dus niets voordat u de items heeft ontvangen en hebt besloten of u ze wilt houden.
- c) Klarna: Beschikbaar in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, België, Finland. Betaal gemakkelijk achteraf met Klarna (+ € 1,95) bij bestellingen tot €450. U kunt uw bestelling meteen afronden zonder uw creditcardgegevens of wachtwoord in te vullen. Daarnaast mag u uw aangekochte items eerst passen en daarna pas betalen. U betaalt dus niets voordat u de items hebt ontvangen en hebt besloten of u ze wilt houden. Verder maakt u ook meteen automatisch gebruik van Klarna's aankoopbescherming.
- d) Apple Pay: Vindt u contactloos betalen ook makkelijk en heeft u een geschikte iPhone, Apple Watch of iPad? Dan kunt u nu ook uw bestelling in onze webshop veilig betalen met Apple Pay.
- e) PayPal. PayPal staat voor veilig en slim online betalen. U kunt eenvoudig en gratis in binnen- en buitenland met een bank- of girorekening betalen.
- f) SOFORT Banking. Beschikbaar in Oostenrijk, België, Duitsland, Italië, Spanje, Zwitserland, Polen. Wanneer u betaalt met SOFORT Banking kunt u veilig en direct betalen via een online overschrijving. Het werkt op basis van het internetbankieren. In het betalingsformulier selecteert u uw bank en geeft u uw vertrouwde gegevens voor internetbankieren in.
- g) Bancontact / Mister Cash via MultiSafepay uitsluitend voor Belgische rekeninghouders.
- h) MasterCard / Visa/ American Express / Carte Bancaire via MultiSafepay.
- i) Giropay via MultiSafepay uitsluitend voor Duitse rekeninghouders.
- j) Direct en online door middel van een betaling met een waarde- of tegoedbon zgn Shoptegoed, uitgegeven door Topvintage. Een waarde- of tegoedbon van Topvintage is overdraagbaar en geldig tot 2 jaar na afgifte. Mocht het tegoed hoger zijn dan uw bestelling, dan blijft de code actief voor dit resterende bedrag.
- k) Fashioncheque: Beschikbaar in Nederland, België. Tijdens het betalen, geeft u de code van uw fashioncheque in om de betaling te voltooien. U kunt een maximaal bedrag van €50 besteden in één bestelling via Fashioncheque.
- l) Amazon Pay: Wanneer u kiest voor betaling met Amazon Pay wordt u doorgeleid naar de beveiligde betaalomgeving van Multisafepay. Hier kunt u uw Amazon accountgegevens ingeven. Binnen enkele muisklikken is uw bestelling afgerond. Accountgegevens zijn dus niet inzichtelijk voor Topvintage en u laat ook geen gegevens achter op onze website.
- m) Overboeking bank: Alleen beschikbaar voor klanten in Duitsland, Oostenrijk, België.
5.2 De klant geeft Topvintage toestemming alle handelingen te verrichten die nodig zijn om betaling te laten plaatsvinden op de door de klant gekozen betalingswijze.
5.3 Bij betaling per
bank geldt als datum van betaling de datum van creditering van de bankrekening
van Topvintage.
Betalingen verricht via alle overige betaalmethoden, verlopen via
de internetkassa van MultiSafepay.
5.4 Bij misbruik van achteraf betaalmethoden, waaronder herhaaldelijke wanbetaling of frauduleuze bestellingen, behoudt Topvintage zich het recht voor om in samenwerking met haar betaalpartners, zoals Riverty en Klarna, toekomstige bestellingen te weigeren. Eventuele incassoprocedures worden door de betreffende betaalpartners uitgevoerd.
Artikel 6. Levering
6.1 Topvintage
streeft ernaar om bestellingen op dezelfde werkdag, doch
uiterlijk binnen 2 werkdagen na ontvangst van de betaling ter verzending
aan te bieden. Hiertoe is Topvintage echter niet verplicht.
Is een bestelling op Ma - Vrij vóór 16.30 uur voldaan, dan
wordt deze dezelfde dag nog verzonden binnen Nederland. Voor alle overige
landen geldt vóór 15.30 uur. Van elke statuswijziging ontvangt de klant een
e-mail plus eventuele trackingscodes.
6.2 Indien de bezorging hetzij door (tijdelijk) niet in voorraad zijn, hetzij
om andere redenen vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel
slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de klant hiervan
uiterlijk 7 werkdagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. Het
overige gedeelte van de bestelling (indien van toepassing), wordt wel
verzonden. De klant heeft daarbij het recht om de bestelling alsnog zonder
kosten te annuleren. Topvintage zal in dat geval voor directe terugbetaling
zorgdragen.
6.3. Indien het pakket na 3 werkdagen nog niet is geleverd,
verzoeken wij de klant contact met ons op te nemen. Indien de bestelling
volgens de track & trace als geleverd staat geregistreerd, maar deze niet
is ontvangen door de klant, verzoeken
wij de klant binnen 7 dagen contact met ons op te nemen, zodat wij een
onderzoek kunnen instellen.
6.4 Afwijkingen in kleur-, type-, tekst- en/of prijswijzigingen voorbehouden. Aangeboden goederen en/of diensten worden duidelijk en waarheidsgetrouw afgebeeld en/of beschreven en zo volledig als de redelijkheid vereist.
6.5 Indien een pakket tijdens transport verloren gaat of beschadigd raakt voordat het door de klant is ontvangen, is Topvintage verantwoordelijk voor vergoeding van de inhoud van het pakket. Zodra de klant het pakket heeft ontvangen, gaat het risico over op de klant.
Artikel 7. Eigendomsvoorbehoud
Topvintage behoudt zich de eigendom van de geleverde producten voor totdat de volledige betaling is voldaan. Zolang de betaling niet volledig is voldaan, mag de klant de producten niet doorverkopen, verpanden of bezwaren.
Artikel 8. Retourneren van artikelen
Wij doen er alles aan om via onze website zo volledig mogelijk te informeren over de artikelen. Mocht een artikel desondanks niet aan uw verwachting voldoen, dan kan deze geretourneerd worden. Voor al onze artikelen geldt: niet goed, geld retour. Dit geldt ook voor afgeprijsde/sale artikelen.
Retourbeleid:
Al onze artikelen kunnen retour gestuurd worden, mits uw retourzending
uiterlijk binnen 30 dagen na ontvangst, is afgeleverd bij Topvintage en indien
aan onderstaande voorwaarden is voldaan:
8.1 Voor het terugzenden gelden de volgende voorwaarden:
8.1.1) Retourinstructies
U kunt op het bijgevoegde retourformulier aangeven wat de reden voor het
retourneren is.. Betalingen per creditcard of PayPal
worden uitsluitend op creditcard- of PayPalrekening
gecrediteerd. Verpak het artikel goed en voeg het retourformulier bij uw
retourzending anders kan uw retour niet worden verwerkt. Uw pakket geeft u bij
het dichtstbijzijnde postpunt af. Voor de kosten van de retourzending bent u
als klant zelf verantwoordelijk. Als u in Nederland, België of Duitsland woont
en ons retourlabel gebruikt, betaalt u € 4,95 (voor pakketjes van 0-30 kg). Dit
wordt in mindering gebracht op het totaal terug te ontvangen bedrag van uw bestelling.
8.1.2) Retourtermijn retourzending
Het artikel dient per omgaande, doch uiterlijk binnen 30 dagen (ma t/m vrij
m.u.v. zon-en feestdagen) afgeleverd te zijn bij Topvintage.
Retourzendingen verzonden buiten genoemde retourperiode worden niet
geaccepteerd tenzij vooraf anders afgesproken.
8.1.3) Voorwaarden retourzending
Het artikel dient in originele staat van verzending te zijn en ongedragen,
ongebruikt en zonder parfum- en of sigarettenlucht of andere sporen van dragen.
Labels dienen aangehecht te zijn en in geval van een hygiënestrip dient deze
nog in het artikel aanwezig te zijn. Verpakking dient onbeschadigd en in
onberispelijke staat te zijn. Artikelen met een gescheurde/beschadigde
verpakking die naar ons inzicht niet meer verkocht kunnen worden, worden door
ons niet retour genomen. Schoeisel kan uiteraard binnenshuis gepast worden,
maar kan niet meer retour worden genomen nadat het buitenshuis gedragen is.
Houdt er s.v.p. rekening mee bij het passen van kleding dat er geen overdadige
parfum wordt gebruikt, er geen make-up op de kleding komt of dat het artikel
beschadigd raakt door sieraden. Topvintage behoudt zich het recht om artikelen
op grond van genoemde punten of bij vermoedelijk gebruik te weigeren
en/of een vergoeding voor reparatie of vermindering van verkoopwaarde te
berekenen.
Helaas kunnen wij uit hygiënisch oogpunt beenmode met geopende verpakking niet retour nemen.
Wij vragen u vriendelijk de verpakking van de volgende artikelen ongeopend te laten omwille van de hygiëne:
- Panty's
- Hold up kousen
- Naadkousen
- Jarretelkousen
- Kousjes en sokken
- Make-up
- Ondergoed (slips)
- Oorbellen
Indien een van bovenstaande artikelen wordt geretourneerd in een niet-originele staat, met geopende verpakking en/of verbroken verzegeling, zal de terugbetaling worden geweigerd en het artikel niet worden teruggezonden. Boeken vallen ook buiten het retourbeleid en mogen niet geretourneerd worden.
8.1.4) Bevestiging
retourontvangst en creditering van het aankoopbedrag
Na ontvangst van uw order zullen wij deze inspecteren op bovengenoemde punten.
U ontvangt zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 7 werkdagen nadat uw
retourzending is geleverd een bevestigingsmail. Deze mail wordt verstuurd zodra
uw retourzending volledig is verwerkt en terugbetaald. Kosten voor retourzending
zijn voor rekening van de klant.
8.2.1) Indien een bestelling, waarvoor verzendkosten in rekening zijn gebracht,
volledig wordt geretourneerd, worden de verzendkosten niet in rekening gebracht
en aan de klant terugbetaald.
8.2.2) Topvintage is niet aansprakelijk voor retourzendingen die zoekraken wanneer deze met een eigen label zijn verzonden. De klant is verantwoordelijk voor een correcte verpakking en verzending van de retourzending. Indien de bestelling is geretourneerd met het door Topvintage verstrekte retourlabel, berust de verantwoordelijkheid bij Topvintage.
Artikel 9. Klachten
Klacht met betrekking
tot levering van uw bestelling
9.1 Topvintage doet er alles aan om een goed product te leveren. Na ontvangst
van uw bestelling dient u de geleverde goederen onmiddellijk te inspecteren en
daarbij gebleken gebreken onmiddellijk per e-mail te melden. Mocht
een artikel niet geleverd zijn conform uw bestelling of niet voldoen aan
de omschrijving op onze website, dient u dit per omgaande aan ons te melden. Dit
kan d.m.v. telefonisch, Whatsapp of website chat contact (op werkdagen
ma-vr tussen 09.00 en 17.00 uur, m.u.v. zon- en feestdagen) met ons
op te nemen of een e-mail te sturen aan klantenservice@topvintage.nl vermeld svp het
bestelnummer.
Mocht u vragen of opmerkingen hebben over uw bestelling, dan helpen wij u graag. Neem in dat geval contact met ons op.
Kwaliteit van
artikelen:
Uiteraard kan het voorkomen dat de kwaliteit van een kledingstuk na een periode
van gebruik niet (meer) aan uw verwachting voldoet, bijvoorbeeld het
kledingstuk vertoont na kortdurend
gebruik extreme slijtage, een knoop of rits is stuk of u constateert dat het
artikel niet mooi blijft in de was.
Topvintage biedt een garantieperiode van 3 maanden. Dit laat onverlet de wettelijke rechten van de consument in geval van non-conformiteit. Uiteraard is deze garantie uitsluitend van kracht bij een normale frequentie van dragen en wassen. Daarnaast dient de redelijkerwijs te verwachten levensduur van het betreffende kledingstuk ook 3 maanden te zijn.
De kleding dient te worden gewassen volgens de wasvoorschriften in het kledingstuk, indien u kiest of heeft gekozen voor een afwijkende wasmethode, zal uw klacht te allen tijde ongegrond worden verklaard.
Deze garantie vervalt wanneer u zonder overleg zelf getracht heeft het gebrek te herstellen en/of de gebruiksaanwijzing en/of gebruiksinstructies niet heeft opgevolgd.
Indien u een dergelijke klacht heeft over een artikel wat u bij ons heeft gekocht, zouden wij dit graag van u vernemen. U kunt op werkdagen (ma-vrij, muv zon-en feestdagen) tussen 09.00 en 17.00 uur telefonisch, Whatsapp of website chat contact met ons opnemen of een mail sturen aan klantenservice@topvintage.nl.
Artikel 10. Annulering van uw bestelling
U kunt uw bestelling
te allen tijde annuleren, zonder opgaaf van reden en zonder betaling van een
boete, mits de betaling nog niet is voltooid. Een bestelling kan alleen
geannuleerd worden indien deze nog niet is verwerkt en verzonden. Indien de
bestelling al is verzonden, gelden de retourvoorwaarden van artikel 8.
Wij waarderen het zeer wanneer u ons zo spoedig mogelijk in
kennis stelt van uw annulering. Dit kan per e-mail: klantenservice@topvintage.nl vermeld uw bestelnummer
of telefonisch, vanuit Nederland onder het nummer: 0031 (0)45 750 720 8. Vanuit
België kunt u ons bereiken op het nummer: 0032 (0)38 08 19 34 en vanuit
alle overige landen onder het nummer: 0031 (0)45 750 720 8. (Ma - Vrij
09.00 - 17.00 uur, muv Nederlandse zon- en feestdagen).
Artikel 11. Herroepen
11.1 De koper heeft, conform de wet koop op afstand, het recht om de bestelling van nieuwe artikelen binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling te herroepen, zonder betaling van een boete en zonder opgave van redenen. De koper heeft dan ook de mogelijkheid om het orderbedrag gerestitueerd te krijgen. Topvintage crediteert in dit geval ook de reeds in rekening gebrachte kosten voor de levering op het bezorgadres.
11.2 Uiterlijk binnen 30 werkdagen na ontvangst op het afleveradres dient het artikel teruggestuurd te worden voor rekening van de klant. U ontvangt een bevestiging per e-mail zodra wij uw zending hebben ontvangen en afgehandeld. Mits voldaan, vindt restitutie van het orderbedrag (minus de kosten voor verzending) uiterlijk binnen 7 werkdagen na ontvangst retourzending door Topvintage plaats.
11.3 Het recht op herroeping vervalt op het moment dat er niet volledig aan alle voorwaarden van artikel 12 wordt voldaan. In dit laatste geval zal uw terugzending dan beschouwd worden als een retour conform artikel 8 of 9 van onze voorwaarden.
Artikel 12. Bestellingen/communicatie
Na het plaatsen van een bestelling ontvangt de klant een bevestiging per e-mail. Indien een klant een fout maakt bij het plaatsen van een bestelling, dient dit zo spoedig mogelijk aan Topvintage te worden gemeld. Topvintage zal zich inspannen om een dergelijke fout te corrigeren, maar kan dit niet garanderen vanwege het geautomatiseerde verwerkingsproces. Topvintage behoudt zich het recht voor een bestelling te annuleren bij evidente vergissingen, zoals onrealistische prijsfouten of onbeschikbaarheid van een product.
Artikel 13. Overmacht
Topvintage heeft in geval van overmacht het recht om, naar eigen keuze, de uitvoering van de bestelling van een klant op te schorten, dan wel de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, zulks door dit schriftelijk aan de klant mede te delen en zulks zonder dat Topvintage gehouden is tot enige schadevergoeding, tenzij dit in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn.
Artikel 14. Privacybeleid
Topvintage verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de AVG. Voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens verwijzen wij naar ons privacybeleid op: /nl/privacy-policy.
Artikel 15. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
15.1 Op alle rechten, verplichtingen, aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten waarop deze Voorwaarden van toepassing zijn, alsmede op deze Voorwaarden, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, met uitzondering van dwingendrechtelijke bepalingen uit het land van de consument.
15.2 Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent over onze producten of diensten. Neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op, liefst per e-mail via: klantenservice@topvintage.nl.
15.3 Geschillen tussen partijen kunnen worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter in Nederland.
15.4 Indien bij gerechtelijke uitspraak een of meer artikelen van deze voorwaarden ongeldig worden verklaard:
- zullen overige bepalingen van deze Voorwaarden volledig van kracht blijven,
- zullen Topvintage en opdrachtgever in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige, dan wel vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en strekking van de nietige, dan wel vernietigde bepalingen in acht worden genomen.
Vragen, klachten en opmerkingen
Mocht u na het lezen van deze Voorwaarden klachten, vragen of opmerkingen hebben over deze Voorwaarden, neem dan gerust schriftelijk, telefonisch of per e-mail contact met ons op.
Alle rechten voorbehouden. Niets uit deze Voorwaarden mag worden gekopieerd, opgeslagen en/of verspreid zonder schriftelijke toestemming van Topvintage.